Cíl vzdělávání
Cílem tohoto vzdělávacího kurzu je rozeznat špatné postupy v komunikaci s různými typy lidí, naučit se předcházet negativním situacím ve vyjednávání a osvojit si správné vzorce komunikace a pozitivně rozvíjet osobnost.
Pro více informací nás kontaktujte:
Základní informace
Transakční analýza rozebírá komunikaci z hlediska podnětu a následné reakce, pracuje s dynamikou a typem osobnosti v intelektuální a emocionální rovině, rozlišuje ego-stavy a životní scénáře.
Obsah
- Podstata mezilidské komunikace
- Typologie osobnosti
- Základní pojmy transakční analýzy
- Životní scénář a ego-stavy
- Zásady správné komunikace
- Odstranění komunikačních bariér
- Konflikty – předcházení
- Konflikty – řešení
- Komunikační styly
- Příležitosti a doporučení
- Nácvik správných vzorců komunikace
Předpoklady
Kurz je určen pro všechny, kteří na svých pozicích přicházejí do kontaktu s lidmi a potřebují vylepšit své komunikační dovednosti.
Časový plán
Celkem 2 výukové dny = 16 výukových hodin.
Vedení, techniky
Kurzy jsou vedeny interaktivní, tréninkovou formou, jejíž součástí je dynamické lektorské vedení s důrazem na procvičování, trénování a koučování ve fázi zpětné vazby a opakovaný praktický trénink s cílem vytváření návyku.
Techniky
- Výklad lektora
- Moderovaná diskuse, brainstorming
- Skupinová cvičení
- Názorné ukázky nejčastějších překážek v komunikaci
- Praktický nácvik modelových situací