Nábor zaměstnanců přes sociální sítě

V současné době sociálních sítí a internetu se mění i nábor zaměstnanců. Z průzkumů vyplývá, že až 84 % společností využívá při hledání nových zaměstnanců sociální media.

Jako alternativní metoda pro nábor zaměstnanců je nejvíce využívaný profesní on-line kanál LinkedIn. Databáze profilů se stále více rozšiřuje kromě IT a manažerů i na další oblasti a obory trhu jako je výroba, cestování, hi-tech segment nebo služby. Svůj profil zde má už milion Čechů. Aby profil zaujal, je potřeba ho podpořit fotografií a dobře nastavit klíčová slova. Také je možné vložit obrázky, videa a pdf soubory. Velkou roli samozřejmě hraje počet kontaktů a předchozí pracovní pozice.

Další sociální sítí je Facebook , který k náboru využívá až 66 % firem. Pozor však na osobní profil sdílený veřejně, který může nevhodným obsahem zaměstnavatele odradit.

Nábory prostřednictvím sociálních sítí jsou z 82 % mířeny na pasivní uchazeče, ale lze je také využít k aktivnímu hledání pracovní pozice. Sociální sítě sice zatím nenahradily klasické inzeráty, ale i tak můžou působit problémově pro starší generace, jelikož se tak nedostanou k některým zajímavým nabídkám.

Napsat komentář